Vi river oss i håret når vi ser kampanjer der det står: «NB, du kan ikke svare på denne e-posten».

Husk responsmulighet

Dialog er veldig viktig enten det er snakk om kunder, pasienter eller medlemmer. Du kan tjene mer penger og kundene kan bli mer fornøyd dersom du legger inn responsmulighet hver gang du sender noe ut.

Med responsmulighet kan kunden finne på å bestille flere varer av deg med én gang. Eller så har kunden et spørsmål om varen som etter en samtale med deg blir til en bestilling. Ved å gi mulighet for respons, får kundene også en sjanse til komme med negative tilbakemeldinger. Det er bra at du får klagene så tidlig som mulig før kundenes frustrasjon vokser seg for stor.

Når du får respons, kan kundedatabasen din bli mer verdt. Legg responsdata inn i databasen. Jo mer du vet om kundene, desto bedre tilbud kan du sende. Hver nye utsendelse blir da stadig bedre segmentert og tilpasset ulike målgrupper.

Husk også at du kan legge til rette for at kundene responderer i en annen kanal. Du kan for eksempel sende et papirbrev til kunden som så responderer på SMS.

Ikke bare DM og nyhetsbrev

Kundedialog er ikke bare DM-er og digitale nyhetsbrev. Også konvolutter, pakkeleveranser eller årsrapporter kan med noen grep gjøres mer dialogvennlige.

Alt du sender ut, har potensiale til å bli til en dialog. For eksempel fakturaer kan være noe mer enn et krav om betaling. Bruk muligheten til å gi informasjon om noe annet du tilbyr. Pass bare på at du ikke ødelegger hovedhensikten med det du sender ut. For eksempel fakturaen bør ikke se ut som en reklame, for da kan det hende kundene dine ikke forstår at det er en faktura.

Strategier, tips og triks rett til deg!

  • Hidden
  • Hidden
  • Fyll ut e-postadressen din
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.

Meld deg på vårt nyhetsbrev, så holder vi deg oppdatert – helt gratis.
Se hvordan vi behandler personopplysninger.

20 steder din kundedialog kan bli bedre

Huskeliste: Gå gjennom alt bedriften sender ut og sjekk om du alle steder gir mottakeren mulighet til respons.

  • Nyhetsbrev
  • Web
  • Skjemaer / blanketter
  • Innpakningspapir
  • Fraktbrev
  • Telefonen
  • E-poster
  • DM
  • Brosjyrer og magasiner
  • Plakater
  • Konvolutter
  • Kjøretøy
  • Venterom
  • Powerpoint
  • Nettsider
  • Landingssider
  • Klistremerker, paraplyer og penner
  • SMS-er
  • Kampanjer
  • Butikkmateriell og handleposer

Vi hjelper deg med alt

Cognito kan hjelpe deg på alle måter med dialogen. Snakk med oss. Vi kan for eksempel lage et knippe med annonser som du kan bytte på å ha nederst i dine daglige e-poster.

Vi kan også hjelpe deg å segmentere dialogen. De som får faktura for vare A, kan få tilbud om vare B. De som får faktura for vare C kan få tilbud om vare D. Vi kan flette inn ulike budskap i det du sender ut.

Det er snakk om å tenke dialog i alle kanaler samtidig som man har de tekniske systemene som takler avansert, automatisk og segmentert dialog. Oppå det hele må man ha kreativitet knyttet til budskapene. Vi hjelper deg med alt dette. Ta kontakt med Pål Brun Haugen eller noen andre av våre ansatte.