En bedrift vi hjalp, hadde 75.000 kunder og brukte mye penger på å sende ut brosjyrer til dem. Vi gikk gjennom adressene og fant ut at bedriften egentlig hadde 40.000 kunder.

Adressevask sparer bedriften for penger

Det er ikke uvanlig at adressene i kundedatabaser er for dårlige. Det er svært store beløp å spare på å ta en skikkelig opprydning.

Norge er et typisk skippertaksland. Man kan spare mye på å ta et skippertak i kundebasen. Men det aller beste er å sette opp en fast rutine for sjekk av adressekvalitet, for dårlige adresser strømmer jevnlig inn i kundebasen. Man er også lovpålagt å holde orden.

Dårlige adresser blir til frustrerte kunder som ikke får varene sine eller ikke får svar på viktige henvendelser. Det blir også mange unødvendige telefonhenvendelser og manuelt opprydningsarbeid i flere avdelinger i bedriften.

Strategier, tips og triks rett til deg!

  • Hidden
  • Hidden
  • Fyll ut e-postadressen din
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.

Meld deg på vårt nyhetsbrev, så holder vi deg oppdatert – helt gratis.
Se hvordan vi behandler personopplysninger.

Hvor kommer de dårlige adressene fra?

Dårlige adresser har sitt opphav i mange ulike situasjoner. Mange ganger blir adresser skrevet inn manuelt av en selger, og da er det rett og slett snakk om skrivefeil.

Andre ganger kan det være at automatikken ikke er god nok. For eksempel: Når du kjøper en vare i en butikk, spør gjerne butikken om telefonnummeret ditt. Du svarer bekreftende på navn og adresse. Men i bakkant kan det være at dataprogrammet også henter inn det første telefonnummeret som er oppført på deg offentlig, og det er det nummeret som havner som prioritert nummer i kunderegisteret. Kanskje det er tenåringssønnen din som er bruker av det nummeret. Når sønnen din flytter ut året etter, blir det rot.

Den vanligste grunnen til dårlige adresser, er at folk flytter. Noen har også oppgitt jobbadressen, og så bytter de jobb. Eller de dør. Bedrifter er pliktige til å sjekke hvilke kunder som er døde.

Automatisk kundedialog

Og når kunderegisteret er trimmet, kan vi hjelpe til med steg nummer to. Det er å perfeksjonere kundedialogen. Hvilke kunder skal få hvilke nyhetsbrev og hvilke tilbud? Her setter vi opp rutiner og har nødvendig teknologi. Markedsavdelingene bør ikke drives etter skippertaksmetoden. Utsending av tilbud bør skje automatisk.

Lyst til å nå nye høyder?

Det vil vi også. La oss ta en prat, eller et møte, for å finne ut hvordan vi kan hjelpe til.

  • Hidden
  • Hidden
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.

Fyll ut skjemaet så kontakter vi deg. Se hvordan vi behandler personopplysninger.