Merkevarebygging for Hyre 2018-07-02T13:32:20+00:00

Project Description

Del bil. Helt enkelt.

Hyre er oppdragsgiveren som motiverer oss til å utvide forretningsmodellen og tjenestespekteret. Vi kommer oss ut av huset, gjør produksjoner i friluft og reflekterer rundt våre egne kjerneverdier.

Utfordringen

Hyre er en oppstartsbedrift med ambisjoner om å revolusjonere ideen om å ha bil i Norge. De leverer en tjeneste der du trygt og enkelt kan booke, åpne, lukke og starte bilen ved hjelp av mobilen.

Som nystartet kan det vise seg vanskelig å kjenne sin plass i markedet. Spørsmål om hvem en er og hvilken stemme man skal ha, kommer i tillegg til strategi, budskap, kanalvalg osv.

Hyre kom til oss, på søken etter gode ideer og innspill for å videreutvikle sin splitter nye identitet. Merkevaren var allerede godt oppdratt hos Schjærven som opprinnelig laget profil og en visjon for Hyres uttrykk.

Faen, jeg ble sjukt fornøyd med denne! Dritbra.

Jon Harald Rønning, Markedssjef

Løsningen

I Bording Cognito forstår vi Hyre som en smart, enkel, tilgjengelig og en litt rebelsk merkevare. Gjennom en rekke ulike leveranser til Hyre har vi forsøkt å spille videre på nettopp dette.

Bildekor

Vi dekorerte 40 av Hyre sine egne utleiebiler. Nå ruller merkevaren rundt og rundt i Oslos gater.

Visuelt språk

Et bilde sier mer enn tusen ord og et ikon sier rett i underkant av 500 ord. Vi lager kontinuerlig nye ikoner som illustrerer og forklarer Hyre-konseptet på en enkel og underholdende måte.

Dekorerte parkeringsplasser

For å skape ytterligere oppmerksomhet rundt konseptet, har vi dekorert p-plasser på strategiske områder – kjøpesentere, offentlige rom og lignende.

Foto

Hyre-utfluktene har blitt et rituale vi gleder oss til her på huset. Kjøring, musikk, kamera, hygge. Vi tar bilder som viser gleden ved bildeling, sammen med kjente miljøer i og rundt Oslo-regionen.

Video

Hyre, ved markedssjef Jon Harald Rønning, er kunden som kan endre forretningsmodellen til et byrå. Vi har grei erfaring med levende bilder i markedsføring, men med oppdragene som Hyre fristet med – da så vi at vi må utvide denne fronten. Både kreativt, utstyrs- og kompetansemessig. Og vi ser lyst på utviklingen.

Veien videre

Hyre utfordrer og utvikler oss, som igjen har en effekt på vårt håndverk som sluttkunden ser og opplever. Vi tror dette samarbeidet blir en spennende epoke for alle involverte.

Fortsettelse følger.

Lyst til å nå nye høyder?

Det vil vi også. La oss ta en prat, eller et møte, for å finne ut hvordan vi kan hjelpe til.

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.